שלום לכולכם ,
לאיריס שהעלתה את הדיון בפנינו ליפית , לסמדר, לרפי ולכל מי שכתב בבלוג בנושא של האינטרנט לעומת הספרים .
אני אישית חושבת כמו יפית שיש לשלב בין השניים אך לא רק כהורים אלא גם כמורים.
נכון שלקדמה יש המון יתרונות אך עם זאת יש לחנך את הדור הצעיר גם לאוריינות ושימוש בספר - כל הססמאות
ש"הספר הוא חבר" וכו' הן חשובות מאוד בעיניי .
וחוץ מזה למה להפריד , למה שנחליט עבור הלומדים הצעירים באיזה כלים להשתמש בתהליך המידענות שלהם ?
הלא המידענות על כל גווניה כוללת לא רק את האמצעים הטכנולוגיים בני ימינו , אלא גם את הספרים , הספרייה והשימוש בה וכו'...
השבוע הייתי בפעילות בגנה של בתי הצעירה ,
פעילות סביב הספר - ספריית הגן
דיברנו שם על חשיבות הקריאה והפקת המידע , העשרת אוצר המילים בקרב הקוראים הצעירים ועוד...
אני אישית מאוד נהנתי ומקפידה כמעט בכל ערב לקרוא בפני ילדי הצעירים מספרים ואני חושבת שמה שגרם לבני שבכיתה ב' היום
לרכוש את הקריאה כבר בגן חובה היה השילוב בין הספרים והקריאה הרבה שלי כאם (שיצרה אצלו מוטיבציה ללמוד לקרוא בעצמו) לבין ההתעסקות הגדולה שלו במחשב ובאינטרנט .
בגיל צעיר מאוד ידע בני לשוטט לבד באינטרנט , הוריד משחקים (וכן גם משחקים לימודיים - בחשבון ובעברית ואף באנגלית)
והכל ביחד יצר אצלו את ההנעה הפנימית שלו לרצות לדעת לקרוא ולפעול היטב בחשבון ואף כתב באנגלית את כל ה- abc
כבר בגן החובה.
אזי שהשילוב בין כל הכלים בדרך למידענות יעילה והשמירה על הפרופורציות (כפי שציינה יפית אם אינני טועה)
היא שתוביל את התלמידים להצלחה וללמידה עצמאית מתוך הכוונה פנימית כשהגורמים החיצוניים הם רק המתווכים אל הידע ולא מעבירי הידע הבלעדיים (המורים, האינטרנט, הספרים , המדיה וכו'...)
אסנת
יום שישי, 28 בנובמבר 2008
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
2 תגובות:
TEST
אני מסכימה איתך ומה שאמרת מאוד חשוב בחיים שלנו ומעלה את השאלות הבאות:
-מה הן יתרונות האינטרנט ,ומה הן החסרונות
-איך אפשר להשגיח על ילדים ולכוון את שמושם באינטרנט
הוסף רשומת תגובה